|
Obliczamy odsetki od oszczędności i kredytów
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2804 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Spotykałam się z projektami przygotowanymi dla dużej grupy uczniów i przy współpracy kilku nauczycieli . Ten projekt opracowałam z myślą o moich mniej zdolnych szóstoklasistach. Chciałam zaktywizować uczniów i pokazać im praktyczność nauki o procentach. Nie spodziewałam się takiego zaangażowania u moich uczniów podczas pracy nad projektem. Zachęcam do wykorzystania tego projektu w pracy z szóstoklasistami. Efekty mogą miło zaskoczyć.
Projekt edukacyjny: "Obliczamy odsetki od oszczędności i kredytów" Projekt do realizacji na lekcjach matematyki, plastyki i informatyki w szkole podstawowej.
Cel główny projektu:
- Uczeń umie obliczyć odsetki od kredytów i lokat pieniężnych.
Cele projektu:
- uczeń umie planować i organizować własną pracę,
- uczeń umie zasięgać informacji o warunkach kredytowania i oprocentowania oszczędności w wybranym banku,
- uczeń umie obliczyć procent danej wielkości ,
- uczeń umie zapisywać i prezentować wyniki własnej pracy,
- uczeń umie sporządzić prognozę spłat kredytu oraz przyrostu kapitału,
Czas realizacji: - 1 miesiąc. W tym okresie uczniowie konsultują się z nauczycielem matematyki, plastyki, informatyki. Liderzy grupy zobowiązani są do cotygodniowego składania sprawozdania z postępów w realizacji projektu.
Realizujący : uczniowie klasy VI b.
Forma wykonania prezentacji: plakat, sprawozdanie z realizacji projektu.
Termin prezentacji: 30-go listopada 2005
Miejsce prezentacji: sala 108 .
Plan działania: Uczniowie pracują w 4 - 5 - osobowych zespołach. Każda grupa w innym banku na terenie miasta zbierze następujące informacje:
- Pełna nazwa banku i jego siedziba,
- Dwa przykłady kredytów: nazwa, stopa procentowa, okres kredytowania,
- Dwa przykłady lokowania oszczędności: nazwa, stopa procentowa, okres kredytowania,
- Zebranie potrzebnych informacji -jeden tydzień
- Obliczenie odsetek według arkusza zadań-dwa tygodnie -konsultacje z nauczycielem matematyki
- Opracowanie graficzne materiałów-jeden tydzień-konsultacje z nauczycielem plastyki, informatyki
- Prezentacja w klasie -30 listopada
Ocenie podlega: Terminowość realizacji zadań - 10 pkt Poprawność wykonania obliczeń - 10 pkt Staranność wykonania prezentacji - 10 pkt Oryginalność opracowania prezentacji - 5 pkt Umiejętność prezentacji. - 5 pkt Praca w grupie - 5 pkt
Przeliczenie zdobytych punktów przez grupę na ocenę:
43 – 45 pkt - celujący 36 – 42 pkt – bardzo dobry 30 – 35 pkt - dobry 22 – 29 pkt - dostateczny 13 – 21 pkt - dopuszczający 0 – 12 pkt – niedostatecznyArkusz zadań dla grupy.
Zadanie 1.Oblicz kwotę pieniędzy, jaką wpłaci do banku kredytobiorca spłacając kredyt wraz z odsetkami. KREDYTY:
- Kredyt mieszkaniowy -50 000 zł przez 20 lat
- Kredyt konsumpcyjny -5 000 zł przez 1 rok
- Kredyt inwestycyjny -15 000 zł przez 5 lat
- Kredyt obrotowy -30 000 zł przez 1 rok
Zadanie 2. Oblicz wartość oszczędności wraz z odsetkami po podanym w tabeli czasie oszczędzania.
OSZCZĘDNOŚCI:
- Lokata 1- miesięczna -5 000 zł przez 2 miesiące
- Lokata 3-miesięczna -10 000zł przez 6 miesięcy
- Lokata 6-miesięczna -15 000zł przez1 rok
- Lokata roczna -20 000 zł przez 2 lata
Instrukcja dla uczniów:
- Ustalenie składu grupy, wybór lidera oraz podanie nazwy banku.
- Zebranie potrzebnych informacji:
- pełna nazwa banku, jego siedziba, liczba oddziałów. itp.
- nazwa kredytu, jego oprocentowanie, termin na jaki bank udziela pożyczki ( dwa przykłady)
- nazwa lokaty oszczędnościowej, jej oprocentowanie ( dwa przykłady) konsultacji udziela nauczyciel matematyki
- Obliczenie odsetek od kredytu i oszczędności. Informacje o wysokości kwot otrzymacie w dniu 14.11.2005 ( podczas konsultacji): konsultacji udziela nauczyciel matematyki.
- Przygotowanie graficzne prezentacji : arkusz A1 (technika dowolna):konsultacji udziela nauczyciel techniki i nauczyciel informatyki.
- Prezentacja projektu --30.11.2005 na lekcji matematyki
Każdy członek grupy bierze czynny udział w realizacji projektu. Lider czuwa nad właściwą pracą grupy oraz składa cotygodniowe sprawozdanie z wykonania zadania.
Ocena:
Przy ocenianiu projektu będą obowiązywać następujące kryteria:
Terminowość realizacji zadań - 10 pkt Poprawność wykonania obliczeń - 10 pkt Staranność wykonania prezentacji - 10 pkt Oryginalność opracowania prezentacji - 5 pkt Umiejętność prezentacji. - 5 pkt Praca w grupie - 5 pkt
43 – 45 pkt - celujący 36 – 42 pkt – bardzo dobry 30 – 35 pkt - dobry 22 – 29 pkt - dostateczny 13 – 21 pkt - dopuszczający 0 – 12 pkt – niedostateczny Ankieta dla ucznia :
Mam do ciebie trzy pytania, odpowiedzi nie będą oceniane. Zakreśl odpowiedzi na poniższe pytania.
- Czy chętnie brałeś udział w pracach grupy?
TAK NIE ŚREDNIO
- Czy praca w grupie przyniosła ci zadowolenie ?
TAK NIE ŚREDNIO
- Czy chciałbyś jeszcze pracować na lekcji w taki sposób?
TAK NIE NIE WIEM Opracowała: Małgorzata Szaniawska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|